بسمه تعالی
ماده 1) تعاریف و اصطلاحات
اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:
1-1) محل اقامت : محل اقامت به واحدهای ساختمانی با کاربری مسکونی و مالکیت خصوصی اطلاق میشود.
2-1) سیستم منزل: منظور سیستم بر خط رزرواسیون که ثبت و رزرو محلهای اقامتی را طبق خط مشی خود در سراسر کشور انجام میدهد.
3-1) میزبان: میزبان فردی است حقیقی یا حقوقی که درخواست اقامت میهمان در واحد اقامتی خود را میپذیرد.
4-1) میهمان: فرد یا افرادی ایرانی یا خارجی که قصد اقامت را دارند.
5-1)مالک: شخص حقیقی یا حقوقی که صاحب محل اقامتی است و کلیهٔ مسئولیتهای ناشی از فعالیت این گونه واحدها بر عهدهٔ وی میباشد.
6-1) نماینده: شخص حقیقی و واجد شرایط که از سوی منزل مورد تأیید قرار گرفته و مجوز نمایندگی آن از طرف منزل صادر شده است.
7-1)کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی به سایت و یا اپلیکیشن منزل متصل و از خدمات نرمافزاری منزل بهره مند میشود.
8-1)کاربران: میزبانان و میهمانان.
9-1)شرکت: ارائه دهندهٔ سرویس منزل.
10-1)منزل: سرویسی که شرکت ارائه میدهد.
تبصره: مالک، نماینده، میزبان و کاربر میتواند فرد واحدی باشد.
11-1)حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس منزل در نرمافزار منزل ایجاد کردهاند.
12-1)اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس منزل دارند.
13-1)اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران میهمانان و میزبانان در اختیار منزل قرار داده میشود مانند شماره تماس، آدرس پستی، پست الکترونیکی و غیره.
ماده 2) حساب کاربری
1-2) کاربر با ثبت نام در منزل میپذیرد که قوانین و مقررات منزل را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از منزل به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
2-2) برای استفاده از منزل لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در منزل بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و واجد اهلیت قانونی باشند میتوانند اقدام به ساختن حساب کاربری در منزل کنند. برای استفاده از منزل کاربر باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در نرمافزار منزل ثبت کند.
3-2) کاربر میپذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به روز در سرویس منزل وارد کند.
4-2) هر فرد تنها میتواند یک حساب کاربری به عنوان میهمان در منزل داشته باشد.
5-2) مسٔولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در منزل یا سایر خدمات مربوط به منزل انجام میشود به عهدۀ کاربر است.
6-2) مسؤلیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به شرکت انجام نشده است مسٔولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و میشود به عهدۀ کاربر خواهد بود.
7-2) کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.
8-2) در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت میتواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.
ماده 3) استفاده از منزل
1-3) با استفاده از سرویس منزل کاربر میپذیرد که این سامانه تابع قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران است و عضویت و اطلاعات وارد شده توسط اعضا که مغایر با این قوانین تشخیص داده شود بدون اطلاع قبلی حذف یا مسدود خواهد شد و سایت خود را موظف به توضیح در این موارد نمیداند همچنین کاربر تعهد میدهد که از منزل برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیرمجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست در محل اقامت به همراه داشته باشد.
2-3) کاربر میهمان متعهد است در هیچ یک از موارد موضوع قبل را به همراه نداشته باشد در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست رزرو و عزیمت میهمان به محل اقامت مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) اقامت بوده و مسٔولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ کاربر میهمان است.
3-3)کاربر متعهد میشود هیچگاه از سرویس منزل در صورتی که به منزل یا شرکای آن صدمهای وارد کند استفاده نکند.
4-3) کاربر میپذیرد که منزل ممکن است از ارسال پیامک(اس ام اس) و ایمیل به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر میتواند درخواست کند که ارسال این پیامها قطع شود اما میپذیرد که با انصراف از دریافت این پیامها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.
5-3) منزل ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در برنامه، یا درصدی از هزینه رزرو کاسته یا درصدی از هزینه رزرو پس از آن به کاربر برگردانده شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در منزل اضافه میشود.
6-3) کاربر میپذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر منزل در فضاهای عمومی این کدها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه منزل رسماَ این اجازه را به آنها داده باشد.
7-3) کاربر میپذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که منزل در اختیار آنها قرار میدهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس منزل قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
8-3) کاربر میپذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه اقامت به آنها داده میشود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که منزل برای ارائهٔ این کدها هزینهای از کاربران دریافت نمیکند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است میتواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
9-3) مسٔولیت تأمین اینترنت و سختافزار لازم وهمچنین پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای استفاده از سرویس منزل به عهدۀ کاربر است.
10-3) کاربر میپذیرد بیشترین تعداد میهمانانی که در یک مکان اقامتی میتوانند اقامت نمایند مطابق با ظرفیت آن مکان و توافق با میزبان است و در صورت تخطی میهمان مسؤل پرداخت جریمه است.
11-3) کاربر متعهد میشود پس از اتمام اقامت از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سرویس منزل، از میهمانان یا میزبانان کسب کرده است هیچگونه استفادهای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات میهمانان یا میزبانان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین منزل خواهد بود. همچنین کاربر متعهد میشود در طول اقامت، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از میهمانان یا میزبانان در سرویس منزل ارائه شده است استفاده کند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
12-3) با استفاده از سرویس منزل کاربر میپذیرد که در حین اقامت، منزل را وسیلهای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند.
13-3) کاربر متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام استفاده از منزل، است.
14-3) کاربر میپذیرد که متن حریم شخصی منزل را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است.
15-3) کاربران میپذیرند که منزل خدمات هتلداری و اقامتی نیست بلکه تنها یک خدمات نرمافزاری است که ارتباط بین میهمانان و میزبانان را جهت توافق بر انجام یک اقامت فراهم میکند. در سرویس منزل میزبان مختار است یک درخواست اقامت را بپذیرد یا رد کند، همچنین میهمان میتواند پس از ارسال درخواست اقامت آن را لغو نماید.البته پرداخت جریمه مطابق با قوانین منزل است. بنابراین کاربران باید قوانین و شرایط میهمان و میزبان هر محل اقامتی را به صورت جداگانه و کامل مطالعه نمایند و هر اقامتی که میهمان در محل اقامت میزبان انجام میدهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین میهمان و میزبان در نظر گرفته شود.
16-3) خدمات منزل ممکن است با مشارکت خدمات شرکتهای دیگری ارائه شود که شرکت منزل کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر میپذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و منزل مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکتها ندارد.
17-3) صحت و سقم اطلاعات درج شده محلهای اقامتی و كليهٔ اطلاعات و مشخصاتي كه از ویلا، خانه، آپارتمان و سوییت اعم از : نرخ، کیفیت و کمیت محل اقامت عیناً از میزبان استعلام شده و کلیه مسٔولیت ها بر عهده میزبان است.
18-3) اماکن اقامتی درج شده در سایت منزل جهت برگزاری جشن و مهمانی نیست.
ماده 4) هزینه ها و پرداخت
1-4) کاربر میپذیرد امکان استرداد کل هزینههایی که کاربر به منزل میپردازد وجود ندارد.
2-4) کاربر میپذیرد هزینۀ اقامت از طرف منزل مشخص میشود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ منزل نمیتواند داشته باشد.
3-4) پرداخت هزینۀ اقامت فقط از طریق روشهایی که توسط منزل مشخص میشود، می تواند صورت گیرد. این روشها عبارت است از پرداخت اعتباری از داخل برنامۀ موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار.
4-4) کاربر میپذیرد هزینۀ اقامت ارائه شده ممکن است بسته به شرایط اقامت ارائه شده از جمله زمان اقامت، زمان سرویس، تعداد نفرات یا عوامل دیگر متغیر باشد.
5-4) کاربر میپذیرد که باید هزینۀ اقامت که شامل کمیسیون منزل است را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه منزل جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه منزل یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود میهمان همچنان موظف به پرداخت هزینه اقامت خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی میهمان با دفتر شرکت منزل یا روشهای دیگر صورت پذیرد. در صورتی که میهمان به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ اقامت را از اعتبار کاربر در منزل کسر کند.
6-4) کاربر میپذیرد هیچوقت درخواست رزرو به منزل ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس منزل را داشته باشد. کاربر میهمان اگر پس از ارسال درخواست اقامت و پذیرش درخواست توسط یک میزبان، ارائهٔ آن را لغو نماید و کاربر میزبان اگر پس از پذیرش یک درخواست، درخواست را لغو کند یا از ارائهٔ آن محل به میهمان خودداری نماید و یا تغییراتی در محل اقامت ایجاد شده باشد و یا به طور کلی محل اقامت متفاوت از عکسها و توصیفات آن در سیستم منزل باشد شرکت میتواند به علت عدم رعایت مقررات منزل که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبارکاری او خواهد شد، هزینهای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از کاربران وصول کند.
7-4) میهمان میپذیرد در صورت هر گونه تخریبی که در محل اقامت در نتیجه استفاده از سرویس با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تأمین هزینههای مربوط به تعمیر، شستوشو و غیره به عهده وی خواهد بود. در چنین مواردی منزل حق دارد این هزینهها را از اعتبار موجود در حساب منزل میهمان کسر یا از وی وصول کند.
8-4) كليه رزروهايي كه بطور خودكار تا انتها بهصورت اينترنتي انجام شده با مسئوليت منزل نهايي گرديدهاند، ليكن در مواردي نادر احتمال ، لغو رزرو تنها چند ساعت ( اداری ) پس از انجام رزرو اينترنتي دلايل اشتباهات میزبان، مشاهده خرابي و مشكلات در واحد اقامتی رزرو شده، دلايل امنيتي يا اشتباهات كارمندان شرکت وجود دارد كه در اين موارد سعي ميگردد منزل واحد اقامتی ديگری با همان شرایط در همان زمان برای میهمان تهيه و يا در صورت عدم امكان، وجه به میهمان بازگردد. در اين موارد میهمان حق هيچگونه اعتراضی به منزل را نخواهد داشت.
9-4) در صورت عدم مراجعهٔ میهمان در زمان رزرو، محل اقامت برای میهمان خالی نگاه داشته شده و هيچگونه وجهی مسترد نخواهد شد.
10-4) رزرو پس از پرداخت کامل قطعی خواهد بود، مشکلات سیستم بانکی در پرداخت آنلاین بهطوریکه وجه آن به حساب این شرکت واریز نگردیده باشد بهعنوان رزرو قطعی منظور نخواهد شد.
11-4) قطعی بودن رزرو و شرایط رزرو شده صرفاً به تآییدیه رزرو مستند خواهد بود و شرایطی غیر از این رسمیت نخواهد داشت؛ بنابراین میهمان باید در صورتیکه در تأییدیه رزرو موارد درخواست شدهٔ وی ذکر نشده باشد فوراً پیگیری نماید.
12-4) اخذ هرگونه هزینه اضافه بر مبلغ درج شده در سامانه منزل توسط میزبان از میهمان تحت هر عنوان اعم از حق کمیسیون، پورسانت، حق دلالی و غیره مجاز نیست.
ماده5) مسئولیت منزل
1-5) منزل با تمام امکانات خود از جمله واحدهای خدمات مشتریان ۲۴ ساعته، واحد صدای مشتریان و میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفادۀ خدمات منزل بین کاربران و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها میکند.
2-5) منزل با استفاده از نظارتهای خود تلاش میکند اقامت و سرویس با کیفیت به مهمانان ارائه دهد و یا کیفیت اقامتهایی که با استفاده از سرویسهای منزل خریداری میشود را تضمین نماید.
3-5) منزل تلاش خود را جهت استفاده از سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم میکند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاهها یا همۀ شبکههای ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفنهمراه و …) نخواهد داد.
4-5) تمامی اطلاعات کاربران بهعنوان اطلاعات محرمانه نزد منزل محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح.
5-5)چنانچه هر یک از کاربران منزل در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شود برابر شرایط فوق میتواند شکایت خود را از طریق واحدهای خدمات مشتریان ۲۴ ساعته و صدای مشتریان منزل مطرح کند ومنزل پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بهعمل خواهد آورد.
6-5) اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائۀ خدمات منزل و استفاده از اپلیکیشن های میهمان و میزبان، همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط منزل در اپلیکیشن قرار داده شده است و اشخاص میتوانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آنها کاملاً با شرایط ذکر شده و خدمات منزل آشنا شوند. همچنین همکاران ما در واحد خدمات مشتریان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هر گونه ابهام و سوال کاربران هستند.
ماده6) مسئولیت کاربران
1-6) مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران میهمان و میزبان که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام اقامت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و منزل هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و منزل میتواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود بهعمل آورد.
2-6) هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار منزل شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و منزل حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.
3-6) کاربر میزبان متعهد میشود تنها از علائم و اقلام سازمانی استفاده کند که توسط منزل تهیه و در اختیار او گذاشته شده است (حوله و شامپو با برند منزل) و مسئولیت استفاده از اقلام و علائمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران میهمان و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ کاربر میزبان بوده و در صورت لزوم منزل به قطع سرویس نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به منزل خواهد بود.
4-6) مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات معماری و شهرسازی و مهندسی ساختمان از جمله استحکام بنا برعهدۀ کاربران میزبان است.
5-6) انتقال وجابهجایی تجهیزات محل اقامت بدون اجازه میزبان توسط میهمان ممنوع است و در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیتهای ناشی از این تخلف برعهدۀ میهمان است و منزل حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبۀ خسارت از شخص متخلف کند.
6-6) مسئولیت نگهداری و حفظ اموال و اشیا گران قیمت، طلا و جواهرآلات و وجه نقد میهمان به عهدهٔ وی است و منزل و میزبان هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارند.
7-6) همراه داشتن مدارک سجلی و اوراق شناسایی در زمان مراجعه به محل اقامت الزامی است و سیستم منزل هیچگونه مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت.
8-6) شرط استفاده از محل اقامت داشتن محرمیت مطابق با شرع مقدس اسلام است و ارائه مدارک لازم جهت اثبات محرمیت در زمان مراجعه به محل اقامت الزامی است.
9-6) پذیرش خانمهای مجرد بدون همراهی مرد محرم ( بهجز جزیره کیش ) امکانپذیر نیست؛ اما اقامت جهت شرکت در امتحان، کنکور، مسابقه و.... و یا مأموریت اداری به استناد گواهی لازم امکانپذیر است.
10-6) زمان تحویل و یا تخلیه محل اقامت مطابق با قانون آن محل است در صورت نیاز به تحویل زودتر محل اقامت از زمان مورد نظر و یا تخلیه دیرتر از زمان اعلام شده حتماً هماهنگی قبلی انجام پذیرد.
11-6) تمامی هماهنگیهای قبلی جهت شرایط خاص باید در واچر میهمان( تأییدیه رزرو ) ثبت گردیده باشد در غیر اینصورت قابل قبول نخواهد بود.
ماده7) شرایط بار و وسایل همراه مسافر
1-7) وسایلی که میهمان نباید به همراه داشته باشد عبارت است: از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو بارهای حجیم مانند بستههای بزرگ.
2-7) وسایل همراه میهمان باید متناسب با فضای داخل محل اقامت بوده به نحوی که متعارف محسوب شود.
3-7) بار غیر متعارف درمحل اقامت، باری است که میهمان نباید در محل اقامت همراه داشته باشد و باید در محل نگهداری بار(انبار) نگهداری شود.
ماده8) موارد فنی
1-8) کاربر اجازه ندارد هیچگونه فعالیتی جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم افزارهای منزل شامل دیکامپایل (Decompile) و مهندسی معکوس(Reverse Engineering) و یا فعالیتهای مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
2-8) کاربر مجاز نیست با استفاده از روشهای Mirroring یا Framing یا روشهای دیگر نسخهٔ دیگری از سرویس منزل را روی سرورهای دیگر ارائه کند .همچنین کاربر مجاز نیست در نرم افزار منزل یا در روش ارائهٔ سرویس منزل اخلالی ایجاد کند.
3-8) کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکسگذاری (Indexing) مطالعه یا هر گونه فعالیت دادهکاوی روی سرویس اجرا کند.
4-8) کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سرویس منزل یا سرویسهای مرتبط با منزل انجام دهد.
5-8) منزل از Android ID تنها برای شناسایی دستگاههای کاربران استفاده میکند.
ماده9) محتوای تولید شده توسط کاربران
منزل ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در سامانه، برنامهٔ موبایل و یا سایر بخشهای این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایلهای مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویسهای مرتبط به منزل کاربران این حق را به منزل میدهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین منزل مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکتهای دیگر منتقل کند.
ماده10) قطع سرویس
منزل در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (میزبان یا میهمان) میتواند برای شرکت یا سایر میهمانان یا میزبانان خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس منزل را دارد.
ماده11) توافق از راه دور
1-11)کاربر توافق میکند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیههای قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیههای مربوط به منزل، از طریق سامانهٔ رایانهای منزل بهعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام میکند.بنابراین کاربران موظفند هر از چند گاهی از سامانه منزل دیدن نمایند تا از شرایط و الزامات جاری و لازمالاجرا مطلع گردند.
2-11) مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیامهای صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیامهای ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
3-11)کاربر میپذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تأیید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف منزل به منزله امضاء الکترونیکی و قبولی محسوب میشود و هرگونه ادعائی نسبت به امضاء و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
ماده12) سایر قوانین
1-12) کاربر با عضویت در سرویس منزل قصد و ارادهٔ خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانهای و الکترونیکی اعلام میکند.
2-12) سایر قوانین مطابق با قانون رزرو مکانهای اقامتی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مراجع مرتبط میباشد.
3-12) سایر قوانین رزرواسیون اینترنتی مطابق با قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران است.
توجه:
كساني كه به هر شكل در سامانهٔ منزل ايجاد مزاحمت و اختلال نمايند با استناد به قانون تجارت الکترونیک و به عاملیت پلیس فتا ( پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ) برخورد جدی صورت گرفته و مراتب جهت پيگيری به دستگاه قضايی ارجاع خواهد شد.• منزل شمال میتواند در هر زمان عضویت هر یک از کاربران را بدون ارائه دلیل، تعلیق و یا کاربر را حذف نماید.